субота, 5. новембар 2011.

Hug a stranger day

Nisam mnogo od Balija videla pre svega zbog bolesti, ali i zato što su kasnili sa parama, kretati se ostrvom je nemoguće bez motora, gangovi su naseljeni psima...

Ipak, upoznala sam par Amerikanaca koji živi na Baliju već 15 godina i stvarno su mi se našli u neprilici na nebrojano mnogo načina. Bukvalno, šta-god mi je trebalo, nije bio problem, pa čak i ako treba račun u bolnici da plate. Neverovatno su velikodušni, pažljivi, radoznali i otvoreni. Pitala sam ih koliko im je trebalo da dođu u to stanje duha u kom su. Kažu tri godine života na Baliju.

Druga deca u kostu su, pak, "zatvorenija" da tako kažem. Čudno je, ovde u kostu svi ležu već u 10, danju se rastrče nekim svojim poslovima kao da svi već znaju kuda idu, a ja ostanem sama u sobi u zbunu. Sad su se već svi porazboljevali, pa ljudi još i idu okolo i naokolo i pitaju da li nekome treba nešto, ali dok sam samo ja bila bolesna, ništa. Morala sam da tražim da mi neko napravi čaj, da mi neko donese nešto da jedem, da me neko odvede do lekara i kompjuter pozajmljujem kako bih vam pisala . A grozno je kad moraš stalno nešto da tražiš. Zato su me Džonatan i Tina toliko oduševili, sami su se nudili, u svemu, sve vreme.

Ipak, delimično razumem druge. Jednom prilikom sam išla Džejn nešto da kupim da jede, drugom prilikom sam skinula "Dr. Seuss" knjige za Mirku kako bi lakše učila engleski, nekom drugom pozajmila odeću Mariko i svaki put bi mi Radka rekla kako sam jako dobra osoba. Ja sam joj odgovorila, ti mora da znaš neke mnogo loše osobe, ako ovo znači biti dobar. Međutim, ona (i ne samo ona) misli da se tako ponašaju samo porodica i bliski prijatelji jedni prema drugima. Možda je u pravu, možda sam ja suviše prisna sa polu-strancima i očekujem isto prebrzo, ali ovde nemamo porodice ili bliskih prijatelja, samo jedni druge i što pre to shvatimo, tim pre će nam biti dobro.

Ah da, Radka takođe kaže da kad me je prvi put videla u Džakarti, uplašila se, a nekih mesec dana kasnije, na Baliju, ja sam bila prva osoba koja ju je zagrlila. Mene bi to mnogo više uplašilo, ali njoj je prijalo.

Нема коментара:

Постави коментар