петак, 23. децембар 2011.

repriza

Mili moji,

Današnji dan je poprilično bio repriza jučerašnjeg, ali izgleda da sam uspela da privolim Džejn da sutra ide na plažu sa mnom, pa se nadam promeni tempa. Na plažu sa Džejn, pa u galeriju sa Radkom i Gusom. To bi baš bilo lepo.

Eva dolazi u ponedeljak, pa ćemo i tu imati zanimaciju. Samo da ne pada kiša. S Evom sigurno mogu na plažu jer će biti kao i ja na bicikli (pitala sam Džejn da joj pozajmi svoju, pošto je retko vozi od kako je pazarila motorče).

Kad smo već kod bicikle, ja sam se opet malo vodala okolo-naokolo, malo kupovala božićne i novogodišnje poklončiće (od 45 do 200 dinara), malo sređivala sobu, zalivala cveće i prskala svoju orhideju (prstima, moram da kupim prskalicu), dokrajčila jaja i pečurke (već sutra bi mi bili preko glave, čini mi se), sve po malo, ali taman. Volim da se odvezem do neke prodavnice, ma samo i da razgledam i da malkice vežbam svoj tarzanski indonežanski.

Ma, i kad je obično, neopisivo je. Ipak sam ja sad na bukvalno, preneseno, metaforično, pleonastično, tautologično i u svakom smislu, drugom kraju planete. Ne moraš biti mnogo radoznala, sve je drugačije, pa upijaš kao dete, i da hoćeš i da nećeš. Eto cveće koje sam zalivala, nikad ranije u životu videla nisam, orhideju nisam ni sanjala da ću imati, okolo-naokolo mi lete leptirovi i cvrkuću ptičice, jedu me komarci koji mogu da me ubiju, spavam pod mrežom koja kao da je za princezu pravljena, čeznem za trotoarima i gradskim prevozom, voda nije za piće, mlad kokos jeste, društvo mi pokupilo amebe i paratifoidne groznice, jedem ljuto da Leskovčanina postidim, bežim od pasa u susret drugim psima, sad znam za dvadesetak vrsta banana i moje omiljene nema u Beogradu, od interneta bih da si čupam kosu, potpuno sam redefinisala svoj pojam čistoće i ne mogu da verujem koliko sam slobodno ja ja. Student balinežanskog plesa! Zvuči izmišljeno.

Nego natrag na zemlju, evo nekih od cena, možda nekome nekad za nešto zatrebaju:

- Sunquick sirup za sok 600ml (jer mi dasadi nekad da pijem samo vodu i treba mi vitamin C i nisam sto godina mogla da ga nađem u Beogradu) - 165 dinara
- med 250ml (napokon, nije od cvetova manga ali je od još više retko egzotičnog voća, tzv. leći ne znam naše ime, ali evo za radoznale: http://en.wikipedia.org/wiki/Lychee) - 490 dinara
- kiselo mleko 1L - 300 dinara
- riba za mačketinu 85gr - 60 dinara
- 2 konzerve tune, 130gr - 210 dinara
- limenka švepsa (za džin i tonik) - 125 dinara
- Ginis boca oko 350 dinara
- džem od ananasa 250gr (alo! džem od ananasa!) - 210 dinara
- musli 150gr - 170 dinara
- mleko, 1L - 130 dinara
- hleb (9 parčića tost hleba) - 65 dinara
- pečurke (neke nove, ne šampinjoni, nemam pojma koje), 200gr - 55 dinara
- tuferi od vate, 100 komada - 100 dinara
- 2 krastavca - 45 dinara
- ovsene pahuljice, 50 gr - 50 dinara
- puter, 100 gr - 140 dinara
- kačkavalj u listićima (što moj tata voli, za tople sendviče), 200 gr - 260 dinara
- jaja, 6kom - 90 dinara
- žuta lubenica, u parčićima - 50 dinara
- sladoled, 800 ml - 310 dinara
- štapići za uši - 120 dinara
- tanjir mešanog voća (dinja, crvena lubenica, papaja, ananas, grožđe) - 60 dinara
- instant kafa 50gr - 100 dinara
- lajm sam maznula
- tečnost za ispiranje usta
- sredstvo protiv komaraca
- higijena hemija
- higijena kozmetika
- cigarete - kao kod nas, malo jefitnije, ali nemaju istu ponudu pa ako imate svoju marku, možda ćete morati da se prešaltate. Njihove, kretek cigarete (sa karnfilčićem) se mogu naći od vrlo jeftinih do kanda skupljih, ali ne Eumerika skupih.
- veš - 10 dinara po komadu odeće
- telefon - upotreba vremenski ograničena prema uplati, 50 dinara traje nedleju dana, potrošili vi ili ne
- internet, mesečno, 1000 dinara
- struja - oko 200 dinara mesečno
- đubre - 100 dinara mesečno
- plin - mala boca 150 dinara jedno punjenje
- galon vode - od 50 do 150 dinara
- mene moja bicikla koštala 75 evra, ali kupile smo tri u isto vreme pa smo uspele da spustimo cenu sa mislim 100
- ko iznajmljuje motor plaća ga oko 50 evra mesečno
- benizin je jeftin, ali ne znam koliko jeftin
- soba me mesečno košta 80 evra, ali na duge staze se iznajmljuje
- porez - 10%

Ozbiljno se nosim mišlju da se vratim na prehranu samo u varunzima. Moja porcija obično uključuje: pirinač, povrće, klice, piletina/rakovi/lignje, pohovane drangulije, soja (tempe sa kikirikijem recimo), sambal, sok od mandarine. To košta od 100 do 200 dinara, zavisi koliko je čisto mesto

Hiro (Šarkina mačka) mi je bila do malopre u sobi. Ušetala gospođica, izuvijala se svuda, neće od nogu da mi se odvoji, kud' ja tu i ona, i prede li prede na sav glas. Prepostavljam da je sad otišla da obeležava druge teritorije. Kupila sam joj tunjevinu. A i sebi. Al' ne dam još.

Ljubim.

Нема коментара:

Постави коментар