субота, 3. март 2012.

nove slike, mnogo slika

Dragi moji,

Stvari su se ovde malo primirile, dani dobili uobičajeni raspored (sa uobičajenim kašnjenjima i otkazivanjima) pa nisam imala mnogo šta da vam pišem, a da vas ne ubijem od dosade. I dalje otkrivam po koju novu voćku ili cvet, ali sad je to u razumnim merama. Juče, međutim, su Iloni i meni čula bila malo preopterećena. Odvezle smo se njenim motorčetom do Ubuda (dobar je vozač, malo brža za moj ukus, ali sigurna je) i posetile muzej Antonija M. Blanka, tzv. Dalija Balija (jako se time ponosio). Evo linka za website muzeja: http://www.blancomuseum.com/





Skulptura nad stepeništem je najveća skulptura na svetu, napravljena je od italijanskog mermera i visoka je 15 metera jer je on bio rođen 15. (Krov muzeja ima 9 uglova jer je bio rođen u Septembru. Obožavam egoizam ekscentričnih umetnika!) Istovremeno je njegova je verzija balinežanskih kapija-skulptura (tzv. Kori Agung) i njegov simbol koji je dizajnirao tako što se vodenim bojicama potpisao na običnom papiru i presavio papir na pola (horizontalno). Nešto poput Roršahove mrlje. Logo se nalazi svuda, nad slikama, ulazima, pismima..


Kompleks muzeja je u stvari prostor na kom je on živeo, prostor koji sebi niko danas ne bi mogao da priušti, ne samo u kvadratnim metrima već i u materijalu, izradi, radnoj snazi...




Pogled sa krova muzeja:

U samom muzeju nismo smeli da fotografišemo, kao ni u studiju, ali za studio ja nisam doznala dok nisam već islikala mali milion sličica (Iloninim aparatom), pa evo ih.

U studiju je radio na zemlji, ne znam da li je to od balinežanskog uticaja ili je inače slikarima lakše tako, ali ne bi on bio ekscentrik da nije nešto izvoljevao, bar u očima Balinežana. Izbušio je rupu u zemlji! U nju je postavio stalak sa dovoljno prostora ostatka za noge da landaraju. Ono šo je mene oduševilo su ramovi. Svaki je rađen posebno za svaku sliku, neodvojivi su jedni od drugih, ali i da ničega nema u tim ramovima, svaki bi bio vajarsko delo sam po sebi. Inače, Balinežani imaju divne ramove za slike i sigurna sam da je odatle dobio svu inspiraciju za svoje. Kad vidite ranije slike, nastale u Americi dok je studirao npr. sve su standardno "zapadnjački" uramljene, lepo, ali nenametljivo, da ne "smeta" slici.






 Ljubim vas, budite mi dobro i pišite kako ste, šta radite, kuda idete.

Нема коментара:

Постави коментар